Despre amenzile ITM în medicina muncii

iunie 1, 2020
amenzi ITM

Inspecția muncii este un organ de specialitate al administrației publice centrale în subordinea Ministerului Muncii și Protecției Sociale. Acesta îndeplinește funcția de autoritate de stat, prin care asigură exercitarea controlului în domeniile relațiilor de muncă, securității și sănătății de muncă.

Inspecția Muncii are drept scop principal asigurarea protecției sociale a muncii, în baza Constituției României și intervine în cazul în care sunt sesizate situații ce pun în pericol siguranța persoanelor integrate în câmpul muncii.
Amenzile acordate de către inspectorii ITM ce fac referire la munca nedeclarată se pot plăti în termen de 15 zile de la încheierea procesului-verbal de contravenție sau de la comunicarea lui pentru a achita jumătate din suma. În cazul în care este depășit acest termen chiar și aceste amenzi trebuie plătite integral.

Companiile ce funcționează fără autorizație de funcționare din punct de vedere al securității și sănătății în muncă sau cele ce nu aplică recomandările dispuse de inspectorii de muncă cu ocazia vizitelor de control, sau mai rau, ce nu oferă echipamente individuale de protecție angajaților riscă amenzi între 5.000 și 10.000 de lei.

De asemenea, companiile ce nu realizează evaluarea riscurilor împreună cu un medic de medicina muncii în ceea ce privește securitatea și sănătatea în muncă, acelea ce nu iau decizii asupra măsurilor de protecție sub recomandarea unui medic specialist în medicina muncii care trebuie luate și echipament de protecție pentru angajați, dar și cele ce nu își informează viitorii angajați cu privire la riscurile la care pot fi supuși, dar și a măsurilor de prevenție ce sunt luate pentru protejarea sănătății lor pot primi amenzi cuprinse între 4.000 și 8.000 de lei.

Și nu în cele din urmă, companiile ce își obligă angajații să contribuie financiar pentru securitatea, sănătatea și igienei la muncă, cele ce nu își informează angajații despre riscurile și măsurile de prevenție luate alături de un medic de la medicina muncii atunci când vine vorba de punerea în pericol a sănătății angajatului, dar și cele ce nu oferă echipament de protecție nou în cazul în care cel vechi și-a pierdut din calitățile de protecție riscă amenzi cuprinse între 3.500 și 7.000 de lei.

Amenzile au rolul de a atrage atenția companiilor cât de importantă este siguranța angajatului, iar nerespectarea regululor atrage după sine și repercursiuni ce pot costa viața unui om sau punerea lui în pericol, motiv pentru care aceste amenzi sunt doar o măsură de prevenție. Medicul de medicina muncii are un rol important în ceea ce privește deciziile de siguranță ale angajaților, motiv pentru care acesta trebuie implicat active în activitățile decizionale ale companiei.

Posted in Amenzi ITM by CleverMed
aprilie 22, 2020

Ce este medicina muncii  și de ce ai nevoie de fișa pentru medicina muncii?

Fie că ești în situația în care ți-ai schimbat locul de muncă sau este pentru prima dată când te angajezi, fişa de medicina muncii (fişa de aptitudini) este dovada conform căreia tu ești apt pentru prestarea muncii.

Te întrebi ce este fişa de aptitudini? Ei bine, este un act care confirmă faptul că tu, ca viitor angajat nu ești împiedicat de anumite probleme de sănătate să prestezi munca pentru care ai fost angajat. Astfel, fişa de aptitudini se eliberează în urma unui control medical efectuat de către medicul specialist de medicina muncii din cadrul clinicii noastre.

Fişa de medicina muncii este necesară deoarece: orice contract de muncă semnat, în lipsa acesteia, este incomplet.

Pe fişa de aptitudini medicul specialist de medicina muncii, în urma investigaţiilor efectuate va specifica: 

  • apt pentru muncă – în cazul în care persoana este sănătoasă și capabilă de muncă
  • apt condiționat – se menționează și o recomandare medicală pe care lucrătorul va trebui să o respecte
  • inapt temporat – din cauza unor probleme de sănătate, persoana ce a făcut analizele nu poate să lucreze pe postul solicitat până la următoarea evaluare
  • inapt – persoana evaluată este incapabilă să muncească din punct de vedere medical pe postul solicitat
Posted in Blog by Robert Eftene
martie 27, 2020

Ca urmare a pandemiei  provocate de coronavirusul COVID – 19 am mutat toata activitatea noastra in mediul online. Puteti face in continuare programari la numarul de telefon afisat pe site sau pe adresa noastra de mail, iar echipele noastre medicale va vor indruma cu ceea ce trebuie sa faceti pentru a obtine fisele de medicina muncii sau adeverintele medicale online.

Speram sa revenim in cel mai scurt timp la activitatea normala, pana atunci va recomandam sa respectati cu strictete sfaturile autoritatilor, iar pentru orice nelamuriri sa ne contactati.

Echipa CleverMed

Posted in Blog, Medicina muncii online by admin
mai 15, 2014

Potrivit Ministerului Sănătăţii

Perioada aceasta ne confruntăm cu Pandemia COVID-19 ce a adus cu ea o serie de schimbări ce au în vedere protejarea tuturor persoanelor. Desigur, este o perioadă incertă, motiv pentru care informarea și prevenția este esențială, de aceea astăzi ne propunem să aducem câteva lămuriri.

COVOD-19  este un coronavirus nou, identificat pentru prima oară în decembrie 2019 într-un focar de pneumonie din China. Acesta nu a fost identificat anterior la om, dar se transmite în timpul unui contact strâns între două persoane prin inhalarea picăturilor infecțioase.

Posted in Coronavirus by admin