Reguli și recomandări DSP pentru reluarea activităților la birou

septembrie 17, 2020

Reîntoarcerea la birou în această perioadă este un subiect destul de sensibil, însă atât de multe companii au avut de suferit de pe urma pandemiei încât au luat decizia de a-și reîncepe activitatea într-o formă sau alta, iar prima măsură pe care acestea au trebuit să o aibă în vedere a fost siguranța angajaților.

Desigur, reînceperea activității a fost o decizie pe care antreprenorii au luat-o mai devreme sau mai târziu, unii s-au întors la birouri încă din luna iunie, în timp ce alții au luat această decizie acum, în septembrie.

Totuși, cum pot manageria situația asfel încât să se asigure că atât angajații, cât și familiile lor sunt în deplină siguranță? Vom povesti pe scurt câteva dintre obligațiile pe care antreprenorii le au pentru a le asigura condiții de maximă siguranță angajaților lor:

  • Asigurarea unui spațiu dezinfectat, aerisit și sigur

Spațiul în care angajații tăi își vor petrece timpul este neceesar să fie aerisit foarte des, iar distanțarea dintre angajați să fie una considerabilă. Dacă ai posibilitatea de a asigura câte o cameră pentru fiecare angajat, este ideal, însă pentru un spațiu limitat este recomandat ca distanța dintre ei să fie de minim 3 metri.

Totodată, dezinfectarea spațiului joacă un rol extrem de important, motiv pentru care aceasta este necesară zilnic. Contactul cu persoanele din afara biroului pot influența dramatic evoluția unei infectări. De aceea, precauția va juca un rol extrem de important în reluarea activității la birou.

  • Asigurarea tuturor soluțiilor de dezinfectare pentru obiecte și mâini, dar și măști de față, viziere și alte materiale necesare pentru protecția angajaților

Una dintre cele mai mari provocări în ceea ce privește deplasarea la birou este asigurarea unui spațiu sigur, aerisit, în care angajații să aibă la dispoziție soluții de dezinfectare pentru mâini și obiecte, apă caldă și săpun, măști de protecție, covoare cu dezinfectant și orice alt produs care poate contribui la protecția acestora.

Termometrele de scanare nu ar trebui să lipsească nici ele de la intrarea în birou, cu atât mai mult cu cât temperatura este unul dintre semnele care pot anunța o boală și astfel poate fi prevenit riscul infectării în masă a tuturor angajaților.

  • Asigurarea unui program în ture care să minimizeze riscul de îmbolnăvire în masă

Unul dintre cele mai importante procese pe care absolut toate companiile trebuie să îl implementeze este flexibilitatea programului și turelor de muncă ale angajaților astfel încât să se poată evita un flux prea mare de persoane sosite în același timp. Astfel, este necesar ca personalul să ajungă cu o diferență de timp de măcar 15 minute. De exemplu, o primă tură să fie programată la ora 08:00, următoarea la ora 08:15 și tot așa.

Toate aceste implementări au rolul principal de a preveni răspândirea virusului și protejarea angajaților. Recomandarea principală este aceea ca doar birourile sau locurile de muncă unde este absolut necesar transportul la locul de muncă să-și reia astfel activitatea, în timp ce acolo unde este posibil să se continue prin telemuncă să se întâmple acest lucru.

Posted in Uncategorized by Evelina Ana
septembrie 8, 2020

Telemunca și telemedicina sunt doi termeni pe care în ultimile șase luni i-am utilizat mai mult decât am fi făcut-o întrecut, iar acest lucru este justificat de perioada Pandemiei COVID-19 pe care o parcurgem. Totuși, tehnologia și rapiditatea cu care aceasta ne-a ajutat să luăm toate măsurile pentru a ne autoizola la domiciuliu este unul dintre factorii care au contribuit la starea noastră de bine în ultima vreme.
Ei bine, cum se îmbină telemunca cu telemedicina în vremea pandemiei COVID-19? Pentru început este important să înțelegem ce reprezintă fiecare termen în parte pentru a înțelege de la bun început ce putem face pentru a menține regulile de distanțare fizică pentru a ne proteja sănătatea.
În ceea ce privește telemunca este termenul ce face referire la munca de acasă prin intermediul gadgeturilor precum: laptop, calculator, tabletă și/sau telefon. În timp ce telemedicina este procesul de utilizare a tehnologiei pentru a favoriza interacțiunile medicale în vederea îmbunătățirii stării pacientului.

Îmbinarea celor două acțiuni face parte din programul ce are în vedere protejarea sănătății indivizilor și menținerea distanțării fizce care ar putea aduce după sine riscul îmbolnăvirii cu virusul COVID-19 sau alte complicații pentru cei ce suntan fectați de alte afecțiuni.
Acum, maim ult ca niciodată clinicile de medicina muncii, și nu numai, depun eforturi considerabile astfel încât să poată oferi servicii profesionale în condiții de maximă siguranță pacienților. Astfel, prin telemedicina oferă suport și sfaturi care să prevină complicațiile medicale prin tratarea acasă. Prin descrierea simptomelor și a discuțiilor telefonice medicii specialiști pot înțelege cu ce se confruntă pacientul și oferă suportul de care acesta are nevoie.
Perioada aceasta „incertă” a venit cu multe provocări, printer care și răndarea și înțelegerea, dar pentru sănătatea tuturor, a venit la pachet cu soluții alternative la tradiționala „vizită la medic” care vine după sine cu riscul infectării noului virus COVID-19 atât pentru medic, cât și pentru pacient.
Ai grijă de sănătatea ta, poartă mască și dezinfectează-ți mâinile. Aceste mici acțiuni îți pot proteja sănătatea.

Posted in Blog by Evelina Ana
iunie 1, 2020
amenzi ITM

Inspecția muncii este un organ de specialitate al administrației publice centrale în subordinea Ministerului Muncii și Protecției Sociale. Acesta îndeplinește funcția de autoritate de stat, prin care asigură exercitarea controlului în domeniile relațiilor de muncă, securității și sănătății de muncă.

Inspecția Muncii are drept scop principal asigurarea protecției sociale a muncii, în baza Constituției României și intervine în cazul în care sunt sesizate situații ce pun în pericol siguranța persoanelor integrate în câmpul muncii.
Amenzile acordate de către inspectorii ITM ce fac referire la munca nedeclarată se pot plăti în termen de 15 zile de la încheierea procesului-verbal de contravenție sau de la comunicarea lui pentru a achita jumătate din suma. În cazul în care este depășit acest termen chiar și aceste amenzi trebuie plătite integral.

Companiile ce funcționează fără autorizație de funcționare din punct de vedere al securității și sănătății în muncă sau cele ce nu aplică recomandările dispuse de inspectorii de muncă cu ocazia vizitelor de control, sau mai rau, ce nu oferă echipamente individuale de protecție angajaților riscă amenzi între 5.000 și 10.000 de lei.

De asemenea, companiile ce nu realizează evaluarea riscurilor împreună cu un medic de medicina muncii în ceea ce privește securitatea și sănătatea în muncă, acelea ce nu iau decizii asupra măsurilor de protecție sub recomandarea unui medic specialist în medicina muncii care trebuie luate și echipament de protecție pentru angajați, dar și cele ce nu își informează viitorii angajați cu privire la riscurile la care pot fi supuși, dar și a măsurilor de prevenție ce sunt luate pentru protejarea sănătății lor pot primi amenzi cuprinse între 4.000 și 8.000 de lei.

Și nu în cele din urmă, companiile ce își obligă angajații să contribuie financiar pentru securitatea, sănătatea și igienei la muncă, cele ce nu își informează angajații despre riscurile și măsurile de prevenție luate alături de un medic de la medicina muncii atunci când vine vorba de punerea în pericol a sănătății angajatului, dar și cele ce nu oferă echipament de protecție nou în cazul în care cel vechi și-a pierdut din calitățile de protecție riscă amenzi cuprinse între 3.500 și 7.000 de lei.

Amenzile au rolul de a atrage atenția companiilor cât de importantă este siguranța angajatului, iar nerespectarea regululor atrage după sine și repercursiuni ce pot costa viața unui om sau punerea lui în pericol, motiv pentru care aceste amenzi sunt doar o măsură de prevenție. Medicul de medicina muncii are un rol important în ceea ce privește deciziile de siguranță ale angajaților, motiv pentru care acesta trebuie implicat active în activitățile decizionale ale companiei.

Posted in Amenzi ITM by CleverMed
aprilie 22, 2020

Ce este medicina muncii  și de ce ai nevoie de fișa pentru medicina muncii?

Fie că ești în situația în care ți-ai schimbat locul de muncă sau este pentru prima dată când te angajezi, fişa de medicina muncii (fişa de aptitudini) este dovada conform căreia tu ești apt pentru prestarea muncii.

Te întrebi ce este fişa de aptitudini? Ei bine, este un act care confirmă faptul că tu, ca viitor angajat nu ești împiedicat de anumite probleme de sănătate să prestezi munca pentru care ai fost angajat. Astfel, fişa de aptitudini se eliberează în urma unui control medical efectuat de către medicul specialist de medicina muncii din cadrul clinicii noastre.

Fişa de medicina muncii este necesară deoarece: orice contract de muncă semnat, în lipsa acesteia, este incomplet.

Pe fişa de aptitudini medicul specialist de medicina muncii, în urma investigaţiilor efectuate va specifica: 

  • apt pentru muncă – în cazul în care persoana este sănătoasă și capabilă de muncă
  • apt condiționat – se menționează și o recomandare medicală pe care lucrătorul va trebui să o respecte
  • inapt temporat – din cauza unor probleme de sănătate, persoana ce a făcut analizele nu poate să lucreze pe postul solicitat până la următoarea evaluare
  • inapt – persoana evaluată este incapabilă să muncească din punct de vedere medical pe postul solicitat
Posted in Blog by Robert Eftene
martie 27, 2020

Ca urmare a pandemiei  provocate de coronavirusul COVID – 19 am mutat toata activitatea noastra in mediul online. Puteti face in continuare programari la numarul de telefon afisat pe site sau pe adresa noastra de mail, iar echipele noastre medicale va vor indruma cu ceea ce trebuie sa faceti pentru a obtine fisele de medicina muncii sau adeverintele medicale online.

Speram sa revenim in cel mai scurt timp la activitatea normala, pana atunci va recomandam sa respectati cu strictete sfaturile autoritatilor, iar pentru orice nelamuriri sa ne contactati.

Echipa CleverMed

Posted in Blog, Medicina muncii online by admin
mai 15, 2014

Potrivit Ministerului Sănătăţii

Perioada aceasta ne confruntăm cu Pandemia COVID-19 ce a adus cu ea o serie de schimbări ce au în vedere protejarea tuturor persoanelor. Desigur, este o perioadă incertă, motiv pentru care informarea și prevenția este esențială, de aceea astăzi ne propunem să aducem câteva lămuriri.

COVOD-19  este un coronavirus nou, identificat pentru prima oară în decembrie 2019 într-un focar de pneumonie din China. Acesta nu a fost identificat anterior la om, dar se transmite în timpul unui contact strâns între două persoane prin inhalarea picăturilor infecțioase.

Posted in Coronavirus by admin